Korzyści z posiadania strony internetowej

W Polsce ponad 75% mieszkańców

ma dostęp do Internetu.

Ponad połowa z nich, tj. ponad 25 milionów Polaków z niego aktywnie korzysta. Średni czas jaki spędzają w Internecie korzystając z komputera wynosi ok. 4,5 godziny dziennie, natomiast z urządzeń mobilnych ok. 1,5 godziny dziennie. Każda z tych osób to potencjalny klient Twojej firmy. Każda z tych osób to potencjalny partner, członek, wolontariusz Twojej organizacji pozarządowej.

Czy można sobie zatem pozwolić, żeby prowadząc biznes lub organizację pozarządową nie posiadać strony internetowej?

Korzyści z posiadania strony internetowej

Dotrzesz do tysięcy potencjalnych klientów

Tak jak wspomniałem w Polsce ponad 75% mieszkańców ma dostęp do internetu. Dla firm działających dotychczas jedynie lokalnie jest to szansa na pozyskanie klientów z całej Polski i nie tylko. Może otwiera się przed Tobą nowy rynek?

 

Dla organizacji mających bardzo ograniczony zasięg oddziaływania może to być szansa na dotarcie do nowych czytelników, partnerów i współpracowników, a także nawiązanie współpracy z podobnymi organizacjami.

 

Pamiętajmy o tym, że jeszcze kilkanaście lat temu informacji szukaliśmy w książkach telefonicznych. Dzisiaj szukamy ich właściwie wyłącznie w internecie.

Strona internetowa jest dostępna także w godzinach w których Ty nie pracujesz.  Można ją porównać do pracownik sprzedaży i marketingu w jednym, który przyciąga potencjalnych klientów i informuje ich o ofercie firmy, niezależnie od czasu, czy miejsca.

Poinformujesz i zareklamujesz

Strona internetowa obecnie pełni m.in. funkcję broszury informacyjnej. Internet jest najtańszą formą reklamy, która pracuje dla Ciebie wszędzie i bez przerwy.

 

Bardzo często chcemy przekazać klientowi szczegółowe informacje dotyczące produktu lub usługi. Nie ma nic lepszego, niż dobrze przygotowana strona z opisami naszych usług, produktów itp. Klient może samodzielnie zapoznać się ze wszystkimi informacjami, których potrzebuje i zrobi to w wygodny dla siebie sposób.

 

Jeśli zaś prowadzisz Organizację Pozarządową, przekaż na stronie wszystkie informacje o jej działalności– jaki jest jej cel, czym się obecnie zajmuje, jak można pomóc organizacji i jak organizacja pomaga społeczeństwu. Spraw, by czytelnik mógł docenić pracę organizacji i opowiedzieć o tym kolejnym osobom.

Wzbudzisz zaufanie

Brak strony internetowej w obecnych czasach świadczy negatywnie o firmie lub organizacji. Potencjalny klient lub partner może pomyśleć – „to dziwne, że ta firma nie ma strony, może źle wykonuje swoje usługi i boi się negatywnych komentarzy, albo nie stać ich nawet na tak podstawową rzecz jaką jest strona internetowa.”

 

Z kolei profesjonalna strona internetowa utwierdza klienta w swoich decyzjach i wpływa pozytywnie na odbiór firmy i organizacji. Możemy to porównać do siedziby firmy – dobrze zaprojektowane, czyste i urządzone biuro, będzie wzbudzało u klientów zaufanie.

Zdecydowany?

Sprawdź moją ofertę tworzenia stron internetowych dla małych firm oraz stowarzyszeń i fundacji.

Dlaczego firmy lub organizacje nie posiadają strony internetowej?

I tak mam za dużo pracy

Postawa „po co cokolwiek zmieniać, skoro jest dobrze” nie służy rozwojowi jakiejkolwiek działalności. Pozostawanie w tyle za konkurencją może powodować stagnację i stopniowy upadek firmy lub organizacji. Twoja firma powinna dotrzymywać kroku zmianom i tendencjom rynku. W innym przypadku nie będzie postrzegana jako poważny partner.

Strona internetowa za dużo kosztuje

Droga strona internetowa nie musi być dobra, a dobra strona nie musi być droga. Decydując się na współpracę ze mną masz pewność, że w cenie usługi nie będzie utrzymanie biura i samochodu służbowego, bo z nich nie korzystam.

Zastanów się lepiej, czy teoretyczny koszt 1000zł za obecność w sieci, z której niemal każdy korzysta, za darmową reklamę i nieograniczoną liczbę klientów to dużo czy mało.

Czy stać Cię na to, żeby nie mieć strony internetowej? Jak myślisz, ilu klientów straciłeś, bo nie można Cię znaleźć w internecie?

Jak ktoś chce, to mnie znajdzie

Uważam, że jest to argument rodem z poprzedniego ustroju i trochę wyraża brak szacunku do współczesnego potencjalnego klienta. Obecnie, gdy szukamy produktu lub usługi, to po prostu szukamy w Internecie i w kilka chwil mamy informację, której potrzebujemy.

 

Nikt już nie wertuje książek telefonicznych, nie jeździ po mieście w poszukiwaniu jakiejś usługi. Szukanie zaczynamy i kończymy na internecie. Jako konsumenta, kompletnie nie interesują mnie firmy, których nie ma w sieci. Jak można w pozytywny sposób ocenić firmę, której nie stać na własną stronę internetową?

Obecnie, internet jest najlepszym i najtańszym medium do pozyskiwania klientów. Traktujmy więc naszą obecność w internecie priorytetowo.

Nie umiem obsługiwać strony internetowej

Obsługa stron internetowych, które tworzę, nie różni się jakoś szczególnie od obsługi popularnego Worda. Nie potrzebujesz do tego także super komputera. Naprawdę nie ma się czego obawiać. Oczywiście w ramach wykonanej usługi oferuję szkolenie z dodawania nowych treści na stronie.

W każdym przypadku możesz też liczyć na moją pomoc.

Nie mam czasu

Ten argument jak najbardziej może być prawdziwy. Dlatego też, jedyne czego potrzebujesz, by mieć stronę internetową, to opis swojej firmy i oferta – a te przecież posiadasz. Całą resztą zajmę się ja. Jeśli nie masz czasu na późniejsze zarządzanie stroną, to tym też mogę się zająć. I problem rozwiązany.

Masz dodatkowe pytania?